Wednesday, January 25, 2012

我的愛是無可救藥 - 鄭梓靈

Just finished another book! Its just as touching and enticing as any other books of hers that I had read. Once I picked it up, I won't be able to put it down anymore.

The other day, I saw an article saying this:
80年代 - 亦舒
90年代 - 张小娴
21世纪 - 郑梓灵

That's so true. I am a fan of 张小娴 and when I came across 郑梓灵 novels, I find that her writing is just as great! I haven't read any books written by 亦舒 yet but I intend to lay my hand on one soon!

Here are some meaningful quotes from my favorite author in this book!

Quote 1
我也希望能誠實地對待人,把完整的自己像侍應端出的佳餚一樣端出來給人看,不過要端出來易,收回來難呢!

Quote 2
除了你的污辱是你始终爱我的证据外,我似乎觉得你愈是折磨我,等到你知道真相的那一天,我在你眼里也就会显得愈加崇高。

Quote 3
她如果能掠过他的生命,就算那只是类似影子一样的东西,也是她存在过的证据。

Quote 4
女人不是不会嫉妒,只是可以不让你知道而已,我们就是可以这么厉害。

Quote 5
爱所有人,只相信几个人,别负任何人。

Quote 6
孩子就爱装成什么都懂,长大了就想扮什么都不懂。

Quote 7
人如果有有能力过自己喜欢的生活,爱自己喜欢的人,却因为害怕而不去过,那是跟自己过不去。

Quote 8
要是你没有价值,就没有人在乎你。所以我们才会那么绝望地寻找自我价值,因为我们怕被舍弃。

Quote 9
人类是地球上最恩将仇报的动物。

Quote 10
她情愿要回当时的天真,也不想要如今的清醒和痛心。

Quote 11
开始一段关系不需要勇气,确认一段关系,无保留地交出真心才需要勇气。

No comments:

Post a Comment